måndag 8 augusti 2011

Nu är vi hemma!!!! Gissa om vi är glada att se katterna igen??

Vi är hemma nu för i Lördags hade vi tänkt segla till Laesö men sen när vi var i närheten så sa vi nej, vi fortsätter hem. Anledningarna var bland annat:
1. Vi saknade katterna, kompisrana, och släkten.
2. Jag ville gå på en seglarskola som  är den här veckan för fevor (en större jolle) (Var där idag och det var jätteroligt!!).
3. Det skulle bli hård vind från fel håll i 1-3 dagar så vi ville inte riskera att bli inblåsta och så.
Det var lite synd att vi inte åkte till Laesö för jag var där när jag var yngre och ville se hur det ser ut nu, men mamma och pappa sa att vi kunde segla dit någon helg.
Jag skrev senast när vi var i Nyborg, och efter det så har vi varit i Kerteminde, Ballen på Samsö, Grennaa (uttalas Å), Halls (där har de världens godaste glass!!!!!!! Supergod), Saeby och sen åkte vi hem. Nu börjar skolan om två veckor, vi har hämtat katterna, jag har börjat på seglarskolan, mamma och pappa packar ut allt onödigt i båten och städar den (jag ska också hjälpa till), Lina är med sina kompisar som hon saknade så Hiiiiiiiiiiiiiiiiimla mycket, Vi ska hämta kaninen, och njuta av resten av den svenska sommaren. Vi kanske hörs nästa gång vi åker igenom kanalerna :P Hejdå for now :) /Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar